• +40729.148.238
  • robert@webwms.ro

Beneficiile unui WMS

Beneficiile unui WMS

Am sa incep o serie de articole prin care sa va explic care sunt beneficiile unui Wms si care sunt dezavantajele unei astfel de solutii software de administrare a depozitului. E important sa stiti care sunt beneficiile unui WMS, si asta e prima etapa de constientizare, dar la fel de important este sa puteti cuantifica aceste beneficii si sa le transformati in bani pentru a putea vedea care este ROI-ul unei astfel de solutii (acolo vreau sa va duc dupa e serie de articole).

Beneficiile unui WMS sunt pe mai multe planuri, iar unele dintre beneficii sunt mai usor de cuantificat altele mai greu sau doar deloc cu toate ca suntem constienti de catre ele, avand efecte in toate departamentele companiei si chiar si la clienti.

Primul beneficiu al unui WMS este cel legat de nivelul de serviciu pe care voi il aveti fata de clientii vostri. De obicei un astfel de parametru nu este deficinit in companii si nu este masurat, dar este un parametru despre care se discuta in companii. Nivelul de serviciu se poate deficni astfel: cat de buni sunteti voi in oferirea serviciilor asociate vanzarii de produse la clientii vostri. Nivelul de serviciu este dat de mai multe activitati, iar logistica ar trebui sa ocupe o parte importanta.

Ce activitati ar trebui prinse in definirea nivelului de serviciu:

  1. comada produselor; aici trebui vazut cum modul de comanda influenteaza nivelul de satisfactie al clientilor vostri.
  2. confirmarea comenzilor; confirmarea comenzilor este o problema delicata in comapnii si, care, fara un WMS nu poate fi facuta corect si acurat. De obicei confirmarea comenzilor are 2 niveluri: a.confirmare de bonitate, bazata pe limita de credit si b.confirmare de cantitate a produselor din comanda. Nu o sa insist pe confirmarea de bonitate, cei care vor detalii despre ce e , cum se face, reguli de bune practici ma pot contacta si va spun. Confirmarea cantitatii nu prea se poate face rapid si acurat fara WMS chiar daca ai un ERP. De obicei fara WMS exista decalaje intre intrarile de marfa fizic si operarea lor in sistem si iesirile de marfa din depozit, de aceea stocul din ERP nu va fi niciodata acelasi cu stocul fizic. In WMS aceste situatii nu se intalnesc deoarece nu exista decalaje intre intrarile fizice de marfa si operarea lor in soft si iesirile de marfa si operarea lor in soft. Lucrurile sunt ceva mai complicate decat va axplic eu aici, putand exista situatii in care chiar cu WMS cantitatile sa nu fie ok (stoc scriptic vs stoc fizic), dar aceste situatii sunt mult, mult mai putine decat fara WMS. Efectele neconfirmarii comenzilor duce la situatii delicate fata de clienti, ca de exemplu: clientul a comandat azi marfa se asteapta sa o primeasca maine si maine primeste un telefon cum ca nu sunt toate produsele pe stoc si ca nu pot fi livrate trebuind luate decizii legate de asta, o astfel de situatie producand frustrari la client. Pentru voi apare situatia delicata in care la momentul comenzii vazand ca nu exista suficienta cantitate de produsul comandat pe stoc, vanzatorul poate sugera un alt produs inlocuitor, iar asta duce la vanzare suplimentara, vanzare care altfel ar fi pierduta. Deci, in cazul asta WMS-ul contribuie la reducerea frustrarilor clientilor si la un nivel de satisfactie ridicat si, de asemenea contribuie la marirea vanzarilor voastre.

O sa continui intr-un articol urmator cu beneficiile asupra nivelului de serviciu pe care WMS-ul le aduce, ma opresc aici pentru acest articol pentru a putea fi usor de citit si usor de inteles.

robert

Lasă un mesaj