• +40729.148.238
  • robert@webwms.ro

Beneficiile unui WMS

Beneficiile unui WMS

Asa cum ziceam in articolul trecut, unul dintre avantajele unui WMS este nivelul de serviciu. Prezenta unui WMS in companie va mareste nivelul de serviciu pentru clientii vostri, iar in articolul trecut am explicat partial de ce.

In acest articol as vrea sa continui si sa va vorbesc despre modul in care WMS-ul va ajuta sa livrati produsele care trebuie clientilor vostri.

Cele mai frecvente greseli intr-un depozit logistic sunt greselile de picking. Greselile de picking apar in momentul in care pickerul, in loc sa ia produsul din comanda ia un alt produs asemanator, sau in loc sa ia cantitatea comandata ia o canatiate mai mica sau mai mare din cauza greselilor de numarare. Fara WMS astfel de probleme apar frecvent in companii si nu iti poti da seama de greseala decat atunci cand comanda a ajuns la client, iar atunci e deja prea tarziu. Pentru a evita astfel de probleme, fara sa aveti WMS va trebuie un control suplimentar al produselor dupa pickuire astfel incat sa fie reduse numarul de greseli de picking care ajung la client. In foarte multe companii astfel de verificari nu pot fi facute din lipsa de resurse si din lipsa de timp, iar uneori si din lipsa de spatiu, spatiul in depozite ajunge, de foate multe ori, sa fie insuficient dupa o perioada de timp.

WMS-ul comtribuie la reducerea greselilor de picking pentru ca pickerul trebuie sa scaneze produsele inainte de a le lua de pe raft, iar softul ii spune daca codul produsului e ok sau nu. De asemenea WMS-ul lucreaza dupa coduri si nu dupa denumiri de produse, ceea ce reduce catre zero posibilitatea de a face inversiuni de produse.

Cu toate ca WMS-ul va ajuta sa reduceti numarul de greseli de picking, greseli d epicking vor exista si dupa implementarea si utilizarea unui WMS datorita faptului ca in continuare pickerul va numare produsele si va putea gresi la numaratoare si, de asemenea, datorita faptului ca el scaneaza primul produs si introduce cantitatea luata din raft, e posibil ca dupa 2-3 produse sa ia un alt produs gresit. Pentur a evita astfel de chestiuni trebuie sa implementanti proceduri operationale care sa completeze WMS-ul. Despre asta am sa vorbesc intr-un alt articol.

Chestiunea asta contribuie foarte mult la sporirea nivelului de serviciu deoarece produsele vor ajunge corect si in termen la clientii vostri fara a consuma resurse suplimentare, timp si fara a crea frustrari. Datorita acestui fapt WMS-ul contribuie foarte mult la reducerea reclamatiilor si retururilor de marfa si pentru reclamatiile si retururile ramase simplifica foarte mult procesul.

In articolele viitoare va voi spune cum puteti cuantifica aceste elemente ca sa le transformati in reduceri de costuri, iar apoi in ROI.

Vrei mai multe stiri de la noi? Aboneaza-te la newsletter:
join our mailing list
* indicates required
robert

Lasă un mesaj